• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82104
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mL6R
+
-

تکمیل مسیر گردشگری خلخال - ماسوله تا پایان سال

جاده گردشگری خلخال - ماجولان - ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان سال جاری، در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تامین آسفالت مورد نظر به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش فارس، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این پروژه به‌سرعت در حال اجراست به طوری که حدود ۲۰۰ متر زیرسازی آن باقی مانده است و 7 کیلومتر آسفالت هم با مساعد شدن شرایط جوی و تامین آسفالت مورد نظر از کارخانه اجرایی خواهد شد. امید است تا پایان امسال محدوده شال - ماجولان - ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

«علی یوسف‌زاده» درباره آسفالت راه‌های روستایی اردبیل نیز بیان کرد: در این استان 1۸۵۹ روستا وجود دارد که طول راه‌های آنها بیش از 4۷۴۵ کیلومتر است. از این میزان 2۷۱۱ کیلومتر آسفالت، بیش از 10۷۵ کیلومتر شوسه و ۹۵۵ کیلومتر نیز جاده خاکی است که با تامین اعتبار، روستاهای بالای ۵۰ خانوار از آسفالت و راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی یکی از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان را تامین قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی اعلام کرد و افزود: با اولویت‌بندی انجام شده، به تدریج در مناطق مختلف استان روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار از راه‌ آسفالته بهره‌مند می‌شوند. این مسئول تاکید کرد: بعد از آن، آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته است که با تخصیص کم اعتبارات، تحقق آن در سال جاری مقدور نخواهد بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید